Curs de management. Managementul aprovizionarii si desfacerii partea a VI-a
calendar_month 31 Ian 2008, 00:00
Managementul desfacerii se prezinta ca un proces unitar complex, caruia ii este proprie o structura extinsa de activitati specifice care au in vedere problemele legate de conducereacoordonarea, previziunea-planificarea, programarea, organizarea, contractarea-vanzarea produselor, antrenarea, urmarirea si controlul derularii-realizarii activitatii, analiza si evaluarea rezultatelor. Aceasta reprezinta caracteristica esentiala a managementului desfacerii.
Managementul desfacerii productiei industriale - componenta a functiunii comerciale a intreprinderii - are ca obiectiv principal vanzarea produselor din profilul propriu de fabricatie in conditii de eficienta. In acest scop se desfasoara mai multe "activitati specifice", si anume:

Elaborarea studiilor de marketing, in vederea asigurarii portofoliului de comenzi si a contractelor comerciale, al cunoasterii cererii si situatiei concurentei, a preturilor, a noilor produse care pot fi asimilate, a produselor a caror fabricatie trebuie oprita, sau redusa, a celor care trebuie modernizate, a conditiilor la care trebuie sa raspunda pentru a satisface in mai mare masura preferintele clientilor carora li se adreseaza.