Curs Managementul resurselor umane. CERCUL DE CALITATE
calendar_month 11 Oct 2007, 00:00
Au aparut, in ultima vreme, numeroase modalitati practice de valorificare superioara a resurselor umane, indeosebi prin munca in grup. Dintre acestea, cercul de calitate1 este, in prezent, foarte raspandit, datorita rezultatele remarcabile obtinute. Crearea cercurilor de calitate se face pentru imbunatatirea activitatii, in general, si a capacitatii productiei, in special, prin intensificarea implicarii colaboratorilor.

Cercul de calitate se defineste, pe scurt, ca fiind un grup de 4 pana la 10 angajati (marimea ideala este de 6 membri) dintr-un domeniu de munca (indeosebi in nivelurile ierarhice de baza), care se intalnesc in mod regulat sub indrumarea unui moderator. intalnirile se desfasoara in timpul programului sau in afara acestuia, cu conditia sa fie platit, si vizeaza rezolvarea problemelor pe care le intampina membrii cercului in domeniul lor efectiv de munca.

Problemele se pot situa si in planuri adiacente, cum sunt organizarea muncii, comunicarea sau protectia muncii, cu conditia ca efectele lor sa-i afecteze si pe cei implicati in cercul de calitate. Se urmareste, de regula, ca solutiile inedite propuse de participanti sa fie puse in practica de acestia, pentru a le da posibilitatea de a urmari efectele pe parcursul implementarii lor.