Curs marketing.Politica de promovare
calendar_month 12 Nov 2007, 00:00
Politica de comunicare cuprinde toate masurile interne si externe intreprinderii care actioneaza asupra cunostintelor, conceptiilor si atitudinilor participantilor la piata fata de performantele intreprinderii.
Procesul de comunicare poate fi construit cu ajutorul urmatoarelor elemente:
- sursa (o persoana, un grup sau o organizatie care doreste sa transmita un mesaj altei persoane sau grup de persoane);
- mesajul (ansamblul cuvintelor, imaginilor si simbolurilor transmise de sursa si destinate receptorului);
- codificarea (transformarea mesajului de catre sursa intr-un mod care sa exprime simbolic ideea sau conceptul ce se doreste sa ajunga la cumparator);
- canalul de comunicatie (mijlocul prin care mesajul codificat urmeaza sa ajunga la receptor -ziar, revista, televiziune, radio, panou stradal etc);
- decodificarea (interpretarea de catre receptor a simbolurilor transmise de sursa);
- receptorul (cel caruia ii este adresat mesajul si care poate sa nu coincide cu receptorul vizat de sursa);
- raspunsul (reactiile receptorului dupa expunerea la mesaj, respectiv cosumatorul cumpara produsul, isi schimba atitudinea fata de acesta sau renunta sa mai cumpere);
- feedback-ul (partea din raspuns care se intoarce la emitent);
- zgomotul sau perturbatiile (interferentele ce pot conduce la o percepere incorecta a mesajului).
Noutati




