Sisteme Multimedia Distribuite
calendar_month 29 Mai 2013, 00:00
1.1 Sistemul client-server
Multe sisteme multimedia distribuite se bazeaza pe arhitectura client-server. In acest caz, aplicatiile client solicita, de la server, datele multimedia, date care sunt apoi prelucrate local. Dezavantajul acestei arhitecturi este minimizarea gradului de procesare paralela care apare datorita naturii sincrone a functiei de cerere. Mai mult, sistemele client-server autentice nu pot fi scalate cu usurinta in vederea acceptarii unui numar mare de clienti simultani, in vederea utilizarii de terminale eterogene si in functie de volumul datelor solicitat la un anumit moment.
In cazul utilizarii de terminale eterogene: de exemplu PC, PDA si telefoane mobile, datorita caracteristicilor hardware ale acestora trebuie folosite standarde diferite de codificare a secventelor multimedia, MPEG-4 Simple, Core si respectiv MPEG-4 Complex, precum si solutii de conectare cu diferite largimi de banda.
In acest context sistemul multimedia client-server nu poate accepta terminale eterogene deoarece serverul foloseste o singura solutie de codare MPEG-4 a datelor multimedia, cea standard, astfel ca dispozitivele care nu accepta acesta varianta (PDA si telefoanele mobile), nu vor putea receptiona fluxul media.
Noutati




