Comportamentul consumatorului
calendar_month 17 Mai 2010, 00:00
Definite: comportamentul consumatorului reprezinta un sistem de activitati si procese decizionale implicate in alegerea, procurarea si utilizarea produselor sau serviciilor. Se sugereaza uneori ca acest comportament al consumatorului este doar in interesul marketerilor, deoarece ei doresc sa il influenteze si sa il schimbe.

O asemenea afirmatie mareste invariabil controversa in ceea ce priveste intrebarea daca marketingul este o profesie etica. Intuitiv, este gresit ca orice organizatie sa caute sa manipuleze comportamentul oamenilor. Adevarul este ca marketingul poate promova un produs sau un serviciu, dar numai daca oamenii vizati percep acel produs sau serviciu ca fiind relevant pentru nevoile lor, atunci cand ei nu 1-au incercat niciodata. in plus, ei vor mai incerca a doua oara produsul sau serviciul doar daca prima incercare fost pozitiva.

Scopul studierii comportamentului comparatorului este de a preintampina mai bine cerintele consumatorilor. Numai procedand astfel, marketingul intreprinderii va fi continuu si consecvent in intampinarea propriilor nevoi.

intotdeauna aprecierea utilitatii unui produs are un caracter strict subiectiv si individual si depinde de o multitudine de factori de natura foarte complexa care exprima obiceiurile, gusturile si preferintele fiecaruia. Fata de produse sau servicii, consumatorul poate adopta urmatoarele stari comportamentale.

CUPRINS

CAP. I Aspecte teoretice privind comportamentul consumatorului

1.1. Notiuni generale privind comportamentul consumatorului………...….3

1.2. Teorie privind comportamentul consumatorului……………………...4

1.3. Factorii de influenta asupra comportamentului consumatorului...……..8

1.3.1. Factorii exogeni de influenta………………………………9

1.3.1.1. Cultura………………………………………….9

1.3.1.2. Statutul social…………………………………....10

1.3.1.3. Grupul de referinta……………………………….11

1.3.1.4. Familiile ca grupuri………………………………12

1.3.2. Factorii endogeni de influenta asupra comportamentului de cumparare……………………………………….……......13

1.3.2.1. Perceptia………………….…...…………………13

1.3.2.2. Motivatia……………………...………...…….…14

1.3.2.3. invatarea………………………...………………15

1.3.2.4. Conceptiile si atitudinile…………………………...15

1.3.2.5. Personalitatea…………………………………….16



CAP. II Comportamentul consumatorului la ciocolata

2.1. Date despre produs….…………………………….………………17

2.2. Influentarea ritmului de viata datorita consumului de batoane de ciocolata………………………………………………….…….…….18

2.3. Brandul HEIDI…………………………………….……….……20

2.3.1. Povestea domnului Läderach………………………………20

2.3.2. Istoria marcii HEIDI……………………………………..21

2.3.2. Repozitionarea HEIDI pe piata pentru o diferentiere cat mai buna………………………………………………………...……21

CONCLUZII ...………………………………………………………23

BIBLIOGRAFIE ……………………………………………………25