Ciocolata
calendar_month 25 Feb 2011, 00:00
Atitudinea de marketing se caracterizeaza prin grija constanta pentru cunoasterea pietei si adaptarea continua la cerintele acesteia. De aceea analiza cantativa si calitativa a ofertei si a cererii, prezente si viitoare, a unui bun sau serviciu (ceea ce reprezinta un studiu de piata) este cheia de bolta a oricarui demers de maketing. Ea raspunde nevoilor de informatii, care apar de fiecare data cind trebuie sa fie luata o decizie comerciala insotita de risc si cand trebuie sa fie controlate rezultatele acesteia.

Una din sarcinile importante ale responsabililor de marketing din intreprinderi este aceea de a pune la dispozitie studii de piata bine fundamentate. Aceste studii pot fi elaborate de compartimentele de marketing, ale firmelor respective, daca au potentialul necesar sau, in caz contrar, se poate apela la organisme specializate din exteriorul intreprinderii. Și intr-un caz si in altul, pentru a putea obtine la un cost minim informatii de cea mai buna calitate este necesar ca in prealabil sa se fi elaborate un proiect de studiu de piata.

Continutul propriu-zis al unui studiu de piata variaza in functie de problema de marketing ce trebuie rezolvata. Astfel in acest caz obiectul studiului de piata realizat este urmarirea relansarii tabletei de ciocolata Kandia.

In momentul de fata Kandia este un produs al companiei Cadbury Romania, dar privind in trecut un scurt istoric al acestei marci ar fi: infiintarea companiei cu numele de Kandia, inainte de 1980, care era o fabrica de ciocolata si produse zaharoase din Timisoara; ulterior fuzionarea cu firma Excelent din Bucuresti in 2004, numele noii companii devenind Kandia – Excelent; pentru ca in final sa se produca achizitionarea in 2004 de catre compania multinationala Cadbury.

La scurt timp dupa preluare, compania Cadbury decide relansarea categoriei principale de produse si anume tabletele de ciocolata Kandia moment in care se incepe lucrul in paralel la imbunataţirea ofertei de produs si inovarea portofoliului: reţeta cu unt de cacao pur, extinderea portofoliului cu noi sortimente, venind in intampinarea nevoilor si cerinţelor consumatorilor, exprimate prin intermediul cercetarilor de piaţa desfasurate.

Astfel in urma acestui studiu se doreste punerea in evidenta a faptului ca pe langa materii prime de buna calitate, un proces de fabricatie realizat cu cele mai noi tehnologii si retete consacrate, dar si imbunatatite in timp, o mare importanta o are pentru tableta de ciocolata Kandia, dar si pentru orice alt produs alimentar, o lansare pe piata de succes insotita de o documentare bine realizata, deoarece in final numai consumatorii sunt cei care determina fluxul continuu al produselor.