Comunicare si marketing politic in mass-media
calendar_month 22 Iun 2010, 00:00
Lucrarea de fata permite intelegerea relatiilor complexe dintre sistemul mass-media si sistemul politic. Teza ofera bazele conceptuale pentru analizarea naturii acestei relatii si urmareste procesele prin care pe de o parte, mass-media influenteaza comportamentul politic si, pe de alta parte, actorii sistemului politic exercita presiuni pentru a influenta comportamentul presei.
Relatia dintre presa si viata politica se concentreaza in jurul unor teme fundamentale: este presa un factor de „civism” sau un agent al depolitizarii?; este ea capabila sa prezinte in mod clar si echilibrat evenimentele politice?; sunt jurnalistii capabili sa exercite o functie de „observare” si de „critica”, in mod neutru, dezideologizat si devotat interesului public?; este presa un loc al manipularii?; influenteaza presa comportamentul liderilor politici?; dar al electoratului?; daca da, in ce sens?.
Pentru a da un raspuns la toate aceste intrebari, pentru a putea clarifica relatiile dintre sistemul mass-media si viata politica, implicit, dintre jurnalisti si politicieni voi urmari in lucrarea de fata sa identific punctele in care universul politic se intalneste cu universul comunicarii si marketingul. De aici, deriva si titlul lucrarii, intitulat in mod sugestiv Comunicarea si marketingul politic in mass-media.
CUPRINS
Argument 3
Cap. 1 Fundamente teoretice ale comunicarii si marketingului in mass-media 6
Canale de comunicare 6
Strategii de marketing vizibile in mass-media 10
12
Cap. 2 Mass-media in viata politica 12
2.1. Tipuri de mass-media utilizate in comunicarea politica 12
2.2. Mass-media si impactul asupra opiniei publice 27
2.3. Mass-media si viata politica in perioada post-decembrista 42
Cap.3 Marketing politic in mass-media post comunista 48
3.1. Campania electorala in PR 48
Strategii de marketing politic 53
3.3. Modalitati de implementare a programelor electorale (conferinta de presa, comunicatul de presa, dezbaterile televizate) 54
Impactul mass-media asupra individului 58
Cap. 4 Studiu de caz 61
Comparativ Campania electoral din 1990 a lui Ion Iliescu cu cea din 2004 a lui Traian Basescu 61
Concluzii 66
Bibliografie 68
Noutati