Dezvoltarea durabila a turismului romanesc
calendar_month 30 Mar 2011, 00:00

REZUMAT

In dezvoltarea durabila, turismului ii revine un rol esential contribuind cu o pondere ridicata la relansarea si rederesarea economica a Romaniei. Ridicarea produsului turistic de la valorile consacrate la cele corespunzatoare standardelor si preferintelor turistilor straini presupune initierea si promovarea unor actiuni care sa includa, pe de o parte, derularea proceselor de educare si formare a unei mentalitati adecvate actualului tip de dezvoltare, iar pe de alta parte, accentuarea dezvoltarii durabile in regiunile de receptie turistica.


Pornind de la aceste considerente, lucrarea de fata isi propune sa determine modul in care trebuie concepute produsele turistice pentru a respecta principiile sustenabilitatii. in acest scop am realizat o cercetare privind parerea turistilor straini sositi in Romania, in Brasov, pentru a afla de la ei ceea ce nu au putut afla cei care au facut cercetarile in tara de resedinta a turistilor. Astfel, ne intereseaza motivul vizitei, mijlocul de transport, zone vizitate, aprecieri asupra calitatii serviciilor etc.

Cuvinte cheie: produs turistic, cercetare, turist strain, circuit turistic

INTRODUCERE

Turismul este o industrie care beneficiaza de previziuni extrem de optimiste pentru viitor, importanta acestuia devenind din ce in ce mai mare, atat la nivel mondial, cat si regional, national si local.

Un alt aspect care trebuie subliniat vizeaza faptul ca turismul, ca fenomen, dar si ca activitate, este unic in felul sau tocmai prin acea dependenta pe care o manifesta fata de mediul inconjurator, mediul social si cel cultural, de valorile acestora. Din cauza acestei dependente, turismul are un interes de necontestat in a le asigura durabilitatea.

De aceea, produsele turistice comercializate trebuie atent realizate astfel incat sa nu afecteze mediul inconjurator si buna desfasurare a activitatilor turistice. Totodata, dezvoltarea unor produse turistice competitive duce la imbunatatirea calitatii vietii si relansarea zonelor defavorizate.
Scopul acestei lucrari este acela de a sublinia modul in care sunt create produsele turistice astfel incat sa satisfaca cat mai bine nevoile turistilor straini.

Acesta lucrare poate fi utilizata atat de tour operatorii romani, dar si de alte persoane competente in realizarea produselor turistice.