Managementul calitatii
calendar_month 17 Feb 2011, 00:00
Actualitatea temei investigate. Calitatea, asigurarea calitatii si managementul calitatii sunt concepte, respectiv teme care reprezinta din ce in ce mai mult obiectivul central ale firmelor orientate catre succes, indiferent de produsul realizat, domeniul de activitate sau marimea acestora.
In conditiile economiei de piata, un rol primordial ii revine imbunatatirii calitatii productiei, cu semnificatii deosebite pentru cresterea eficientei activitatii economice, satisfacerea cerintelor privind productia si consumul. Permanenta competitie atat pe pietele interne, cat si pe piata internationala a facut ca firmele sa se preocupe incontinuu de calitatea produselor, astfel incat aceasta sa corespunda necesitatilor sociale. Efectele favorabile ale ameliorarii calitatii produselor se concretizeaza in cresterea productivitatii muncii, reducerea costului productiei, sporirea rentabilitatii.
Dar calitatea produselor si serviciilor nu trebuie privita ca un scop in sine, ci ca o consecinta a calitatii intregii activitati a intreprinderii, calitatii personalului angajat, a calitatii sistemului de organizare si conducere, a calitatii relatiilor cu partenerii de afaceri. Astfel, managementul calitatii produselor livrate si serviciilor oferite trebuie sa fie o preocupare permanenta, un obiectiv prioritar al unei intreprinderi angajate in lupta pentru mentinerea competitivitatii, pentru castigarea segmentului de piata, caruia i se adreseaza.
Introducere.............................................................................................................3
Capitolul I: Fundamentele teoretice ale managementului calitatii....................6
1.1 Definirea conceptului de management al calitatii...............................................6
1.2 Principiile esentiale si mijloacele de actiune ale managementului calitatii.......15
1.3 Tehnici si instrumente utilizate in managementul calitatii................................22
Capitolul II: Aplicarea sistemului de management al calitatii in SRL „Confort”................................................................................................................35
2.1 Analiza economico-financiara a SRL „Confort”...............................................35
2.2 Experienta managementului calitatii la SRL „Confort”....................................43
Capitolul III: Particularitatile adaptarii managementului calitatii in practica manageriala a Republicii Moldova......................................................................49
3.1 Etapele implementarii standardelor ISO si sistemului „20 keys” in intreprinderile Republicii Moldova.........................................................................49
3.2 Perfectionarea managementului calitatii in intreprinderile de producere autohtone.................................................................................................................57
3.3 Perfectionarea managementului calitatii in intreprinderile de producere autohtone.................................................................................................................69
CONCLUZII ........................................................................................................76
BIBLIOGRAFIE ..................................................................................................79
ANEXE...................................................................................................................83
Noutati