Managementul relatiilor publice
calendar_month 07 Feb 2014, 00:00
Edward Bernays a combinat ideile lui Gustave Le Bon (7.05.1841-13.12.1931) şi ale lui neurochirurgului britanic Wilfred Trotter (1872-1939) despre psihologia mulţimii cu ideile psihanalitice ale unchiului său, Sigmund Freud (6.05.1856-23.09.1939). Bernays a declarat în lucrarea “Propaganda”: “o caracteristică majoră a democraţiei este manipularea minţii de masă prin media şi reclame. Specialiştii în teorii organizaţionale au subliniat faptul că organizaţiile, la fel ca oamenii, nu pot funcţiona izolate. In Capitolul 2 am vorbit despre Principii de Relati Publice.
Am tratat schema SWOT a lui Philip Selznick si am dat alte exemple de grafice SWOT. Am vorbit despre marketing, comunicarea cu publicul. In Capitolul 3 am vorbit despre Managementul problemelor si comunicarea de criza. Am dat exemple de catastrofe.
Există Organizaţii care studiază dezastrele (cum ar fi incidentul nuclear de la Insula Three Mile din statul american Pennsylvania din 28 martie 1979, explozia Challenger şi explozia Columbia, scurgerea chimică de la Bhopal, India, accidentul aviatic din Tenerife, incendiul forestier de la Mann Gulch pe râul Missouri în statul american Montana din 5 august 1949, incidentul Black Hawk din nordul Iraqului din 1994, din timpul Operaţiunii Asigură Comfort cînd 2 avioane americane UH-60 au fost doborâte din greşeală de americani rezultând 26 de victime, printre care ofiţeri americani şi civili) şi Organizaţii care se ocupă cu controlul traficului aerian, controlul navelor, operaţiuni de la staţii nucleare. In Capitolul 4 am vorbit despre practicieni ai relatiilor publice. In Capitolul 5 am vorbit despre beneficiile cercetarii. In Capitolul 6 am vorbit despre Planificarea relatiilor Publice iar in Capitolul 8 am abordat tema Comunicarii.
Managementul relaţiilor publice
Cuprins........................................................................................................................pagina 1
Capitolul 1. Istoric al relaţiilor publice......................................................................pagina 2
Capitolul 2. Principii de relaţii publice......................................................................pagina 7
Capitolul 3. Managementul problemelor şi comunicarea de criză........................................................................................................................pagina 14
3.1.Principii ale comunicării de criză..........................................................................pagina 15
3.2.Excelenţa în relaţii publice presupune simetrie........................................................pagina 16
3.3.Excelenţa in relaţii publice presupune diversitate. Exemple de catastrofe..................................................................................................................pagina 18
3.4.Excelenţa în relaţii publice presupune abordări globale......................................................................................................................pagina 19
Capitolul 4. Practicieni ai relaţiilor publice..............................................................pagina 21
4.1.Tipuri de paradigme..............................................................................................pagina 23
Capitolul 5. Beneficiile cercetării în relaţiile publice.....................................................................................................................pagina 28
5.1.Monitorizarea îndeplinirii sarcinilor.......................................................................pagina 28
5.2.Cercetarea prin sondaj..................................................................................................pagina 30
5.3.Limite ale cercetării...............................................................................................pagina 36
Capitolul 6. Planificarea relaţiilor publice................................................................pagina 38
Capitolul 7. Comunicarea..............................................................................................pagina 52
7.1.Caracteristicile comunicării...................................................................................pagina 52
7.2.Evaluarea de imagine................................................................................................pagina 57
Bibliografie.................................................................................................................pagina 61
Noutati




