Oportunitati pe piata farmaceutica din Romania
calendar_month 25 Nov 2010, 00:00
In realizarea acestei lucrari am consultat literatura de specialitate si am valorificat datele si analizele statistice oferite de Uniunea Federala a Asociatiilor Farmacistilor din Germania (ABDA) deoarece datele oferite de site-ul Ministerului Sanatatii nu sunt actualizate si multe pagini sunt „in constructie”. Astfel am reusit sa prezint unele aspecte legate de problemele cu care se confrunta piata farmaceutica din tarile membre Uniunii Europene.
In primul capitol – Piata farmaceutica din Romania - am considerat necesar sa fac o descriere de ansamblu a starii de sanatate a populatiei din Romania prin preocuparile organelor abilitate, in cazul de fata Ministerul Sanatatii Publice care prin Planurile Strategice pe care le emite promoveaza sanatatea in tara noastra.
Cuprins
Introducere ..............................................................................................................pag. 2
Capitolul 1. Piata farmaceutica din Romania ......................................................pag. 4
1.1 Starea de sanatate a populatiei ........................................................................pag. 4
1.2 Asigurarea Nationala de Sanatate ...................................................................pag. 5
1.3 Industria farmaceutica si piata medicamentelor ...........................................pag. 7
Capitolul 2. Piata farmaceutica din Europa .........................................................pag. 14
2.1 Vedere de ansamblu asupra pietei farmaceutice din Europa .......................pag. 14
2.2 Extinderea concernelor de lanturi farmaceutice pe piata europeana ..........pag. 20
Capitolul 3. Studiu de caz: „Concernul Celesio”..................................................pag. 23
3.1 Cota, stocul, tranzactionarea pe piata si structura actionariatului ..............pag. 28
3.2 Strategia de dezvoltare a concernului Celesio ................................................pag. 30
3.3 Mediul de afaceri ...............................................................................................pag. 32
3.4 Organizarea interna a „Concernului Celesio”.................................................pag. 36
3.4.1 Departamentul „Solutii pentru Pacienti si Consumatori”...........................pag. 36
3.4.2 Departamentul „Solutii pentru Farmacii”....................................................pag. 39
3.4.3 Departamentul „Solutii pentru Producatori”...............................................pag. 41
3.5 Raportul riscurilor si al oportunitatilor ..........................................................pag. 46
Concluzii si propuneri .............................................................................................pag. 53
Bibliografie ...............................................................................................................pag. 57
Noutati




