Rolul transportului international in derularea operatiunilor comerciale
calendar_month 08 Iul 2010, 00:00
In 2001, Comisia a lansat o Carte alba prin care stabilea agenda politicii europene in domeniul transporturilor pana in 2010. Acest program a fost actualizat cu ocazia evaluarii intermediare din 2006.
Acum ca deceniul se apropie de sfarsit, a venit timpul de a privi inainte si de a pregati terenul pentru evolutia ulterioara a acestei politici.
Transporturile nu reprezinta numai sistemul de legatura intre ramurile economice si sistemul de circulatie al schimburilor de marfuri intre diferite state ale lumii, dar si un important factor in formarea PIB si ocuparea populatiei.
Fara un sistem de transport organizat la nivel global nu se pot realiza schimburile economice internationale si nu se pot integra in circuitul mondial al tuturor zonelor si regiunilor geografice ale lumii si nu se poate beneficia de avantajele globalizarii.
Competitivitatea unei economii depinde nu numai de calitatea tehnica sau de productivitate, ci si de calitatea transporturilor in toate modurile de transport.
Nici un stat nu se poate dezvolta economic si nici populatia nu poate accede la un grad de civilizatie cat de cat acceptabil fara un sistem de transport dezvoltat si bine organizat.
inca din antichitate, cele mai dezvoltate civilizatii au fost cele care au valorificat atuuri naturale ca iesirile la mare si caile navigabile interioare.
C U P R I N S
I N T R O D U C E R E 1
1. NOtIUNI GENERALE PRIVIND ROLUL TRANSPORTURILOR iN SISTEMUL RELAtIILOR ECONOMICE 2
1.1 ROLUL ŞI IMPORTANtA TRANSPORTURILOR 2
1.2 POLITICA TRANSPORTURILOR COMUNITARE 8
1.3 PARTICULARITatILE PROCESULUI DE PRODUCtIE iN TRANSPORT 11
1.4 NATURA JURIDICa A TRANSPORTURILOR 12
1.4.1 Notiuni generale privind contractul de transport 15
1.4.2 Partile contractului de transport 16
2. LIBERA CIRCULAtIE A MaRFURILOR 17
2.1 DREPTUL VAMAL COMUNITAR 17
2.1.1 Teritoriul vamal 17
2.1.2 Legislatia vamala 17
2.2 LIBERALIZAREA SCHIMBURILOR 18
2.3 PROTECtIA COMERCIALa 19
2.4 LIBERA CIRCULAtIE A MaRFURILOR iN SPAtIUL EUROPEAN 21
2.4.1 Taxele cu efect echivalent dreptului de vama 22
2.4.2 Comertul intre statele membre 22
2.4.3 Masurile aplicabile fara distinctie importurilor 23
3. TRANSPORTUL RUTIER INTERN SI INTERNAtIONAL DE MaRFURI – STUDIU DE CAZ 24
3.1 APARItIA TRANSPORTURILOR RUTIERE 24
25
3.2 EVOLUtIA TRANSPORTURILOR RUTIERE 25
3.3 TRANSPORTUL RUTIER DE MaRFURI iN ROMaNIA 25
3.4 PREZENTAREA SOCIETatII TRANS ARREDOMUS S.R.L 29
4. ASPECTE INTERNAtIONALE iN ACTIVITATEA DE TRANSPORT A SOCIETatII TRANS ARREDOMUS SRL 34
4.1 CADRUL LEGAL iN DOMENIUL TRANSPORTULUI RUTIER DE MaRFURI 37
4.1.1 Reglementarea transportului rutier de marfuri 37
4.1.2 Masuri de securitate a muncii privind marfurile transportate 41
4.1.3 Autorizatia de transport rutier in interes propriu 42
4.2 DERULAREA OPERAtIUNILOR DE IMPORT – EXPORT DIN PUNCTUL DE VEDERE AL TRANSPORTULUI 46
4.3. CONTRACTUL DE TRANSPORT 50
5. CONCLUZII ŞI PROPUNERI PRIVITOARE LA EVOLUtIA TRANSPORTURILOR RUTIERE DE MaRFURI iN ROMaNIA 63
5.1 CONCLUZII ŞI PROPUNERI PENTRU EFICIENTIZAREA ACTIVITatII DE TRANSPORT DE MARFa LA SC TRANS ARREDOMUS SRL 65
B I B L I O G R A F I E 68
A N E X E 70
Noutati




