Analiza activitatii de marketing la Orange
calendar_month 25 Sep 2014, 00:00
In fiecare zi, o multime de oameni din toate partile lumii au nevoie de comunicare. in aceasta lume sunt 100 si ceva de milioane de oameni pe care ii despart distante de prieteni sau rude, care vorbesc limbi diferite si au diferite moduri de viata, de impartasire a emotiilor.

Dar toti oamenii din aceasta lume au ales acelasi lucru: sa comunice trairile sale si sa priveasca optimist viitorul. Pe toti acesti oameni ii apropie retelele de telefonie mobila, indiferent unde traiesc.

Romania are o populatie de aproximativ 19 miliarde de locuitori si este de asteptat ca in urmatorii ani sa se inregistreze o scadere lenta a populatiei ca urmare a sporului natural negativ. Cu toate acestea, compania Orange nu doreste excluderea de pe piata româneasca, insa este un factor negativ ce influenteaza in mod direct actiunile firmei, prin marirea atentiei asupra consumatorilor cu noi oferte si promotii.

Pentru Orange piata tinta este impartita in 3 segmente: minim, mediu, lux.

Segmentul minim - este reprezentat de clientii cu venituri mici, in principal din mediul rural, cu vârsta cuprinsa intre 50-60, ce folosesc telefonul mobil doar ocazional ,pentru convorbirile cu rudele. Cei mai multi dintre acesti clienti nu au educatie sau au cel mult o scoala primara, fiind casnici sau partial lucratori de zi cu zi.

Segmentul mediu - este reprezentat de clientii cu venituri mijlocii, format din persoane care utilizeaza telefonul destul de putin in scopuri profesionale, cu vârsta cuprinsa intre 14-30 ani si peste 50 de ani. Acesti clienti provin din mediul rural , ce au un stil de viata echilibrat, educatie medie sau peste medie, angajati in sector privat sau de stat; in general cei care provin din clasa de mijloc.

Segmentul lux - este reprezentat de persoane care au neaparat nevoie de un mijloc de comunicare in orice moment fiind dispusi sa plateasca un tarif mai mare pentru mai multe optiuni, care sa le permita sa fie mereu informati. Acesti clienti provin din mediul rural, cu un salariu peste mediu si o educatie de top. In general clientii acestia sunt persoane care se ocupa de afaceri si persoane juridice.