studentie.ro  »  Universitar  »  Proiecte  »  Cercetarea de marketing privind produsul Samsung Galaxy S IV

Cercetarea de marketing privind produsul Samsung Galaxy S IV

calendar_month 04 Sep 2014, 00:00
Samsung Electronics Company este principalul subsidiar al gigantului Korean Samsung Grup si este unul dintre cei mai mari producatori de electronice din Asia si mondiali. Produsele construite de Samsung Electronics includ echipamente audio-video, echipament de telecomunicatii si computere. Cel mai important produs al sau este reprezentat de circuitele integrate.

Managementul strict si investitii masive in cercetare in anii 1980 si inceputurile anilor 1990 au transformat compania intr-unul dintre liderii mondiali pe piata electronicelor. Samsung Electronics a fost creat in 1969 ca o divizie a mamutului korean asa zisul “chaebol” Samsung Group. Divizia a fost infiintata pentru a introduce Samsung in industria cu crestere puternica a televizoarelor si a electronicelor de consum. Primul produs al companiei a fost un televizor cu diagonala mica, simplu, alb-negru, cu care a inceput vanzarea la inceputul anilor 1970.

De la acest produs, Samsung Electronics a dezvoltat gradual linii de produse diverse care au fost intai vandute pe piata interna si ulterior si la export. Specialitatea companiei pentru inceput au fost televizoarele color. in anii 1980, Samsung manufactura si exporta in intreaga lume o gama diversificata de electronice de consum. Desi cresterea Samsung Electronics a fost exploziva in anii 1970 si anii 1980, acest lucru nu a luat prin surprindere pe cei familiarizati cu grupul Samsung, acesta cunoscand in toate domeniile de activitate aceeasi dezvoltare.

Numele de Samsung vine de la cuvantul “trei stele” Caracterul chinezesc "Sam" are sensul dublu de trei ani si puternic in timp ce "Sung" semnifica "star" si "luminos" (sau "stralucitoare"). Numele firmei are sensul de bun augur in el, in sensul ca ea prezice succesul. Culoarea de baza a logo-ului este albastru, culoare pe care Samsung a folosit-o in logo-urile sale ani de zile. Culoarea albastra simbolizeaza stabilitatea si fiabilitatea, care sunt exact ceea ce compania doreste sa realizeze cu clientii sai.

Compania a inregistrat o crestere moderata pana la invazia comunista din 1950 care l-a fortat pe Lee sa abandoneze operatiunile din Seul. Soldatii si politicienii de ambele parti ale conflictului au jefuit compania de activele sale lasandu-le aproape zero. Cu economiile aduse de unul dintre managerii companiei, Lee a reluat activitatea companiei in 1951 si intr-un an activele companiei au crescut de 20 ori.

La inceputul anilor 1970, Samsung Electronics a beneficiat de investitii imense, a imprumutat, a cumparat si a furat tehnologii de la principalii producatori de electronica mondiali si a apelat la relatiile sale economice si politice, favoritisme, mita si coruptie pentru a obtine o nisa pe piata electronicelor. Samsung Electronics si intregul chebol Samsung au fost beneficiarii politicii lui Rhee. Mai multe tari, incluzand si Japonia aveau interdictie la vanzarea de electronice de larg consum in Coreea, astfel fiind eliminata o competitie extrem de dura pentru Samsung.

Mai mult, desi Samsung putea investi in companii multinationale, investitorii straini nu aveau voie sa investeasca sau sa cumpere parti din Samsung. Ca rezultat, Samsung a putut sa dezvolte extrem de rapid marca sa de electronice si sa obtina o cota pe piata nationala majoritara si chiar sa exporte. intre anii ’70 si ’80, Samsung a creat mai multe grupuri de companii fabricante de electronice care au fost grupate mai tarziu sub o singura entitate cunoscuta sub numele de Samsung Electronics Co. Ltd. Intrarea Samsung in productia si comercializarea de semiconductori a fost un pas important in istoria companiei.