Cultura afinului in sistem ecologic
calendar_month 18 Mar 2015, 00:00
Planul de marketing

Produsul de baza este afinul de cultura; voi alege 2-3 soiuri (timpurii/tarzii). Pentru a diversifica oferta, precum si pentru a acoperi o parte din cheltuielile de intretinere pana la intrarea afinului pe rod, vom cultiva si zmeura - soiul remontant (intra pe rod in anul II de la cultivare, coacaz rosu, alb, negru (testam piata, poate vom putea extinde cultura!), capsuni - soiul remontant (daca piata va cere, cultivam cantitati mai mari fiindca stolonii de capsuni rodesc in primul an si putem amortiza o parte din cheltuieli), fragi (cerere pentru clienti mai sofisticati).


In perspectiva, ne putem gandi si la procesarea si valorificarea unei parti din productie ca sucuri/dulceturi naturale (fructele mai mici si cele deformate, care au fost excluse la sortare), sau in industria farmaceutica (frunzele).

Pretul mediu actual la afine de cultura este de 5 euro/kg. In extrasezon pretul va fi mai mare, deci putem creste veniturile si implicit productivitatea. La zmeura pretul mediu este 2-3 euro/kg, mai mare in extrasezon. La capsuni, anul acesta pretul a ramas destul de ridicat: 1,5 - 2,5 euro/kg.

Plasarea (distributia). Clientul trebuie gasit cu mult timp inainte de a incepe perioada recoltarii, eventual incheiem contracte pentru un pret minim garantat, recoltam in ambalajul clientului, iar livrarea se face de pe plantatie. (Recoltarea se face numai manual, direct in ambalajele in care se vor vinde, in zile insorite, fara codite/frunze, sortate.

In cateva ore, caserolele trebuie sa ajunga intr-un spatiu frigorific, 1-2 grade Celsius, apoi la temperatura de pastrare. Se transporta cu masini frigorifice.)