studentie.ro  »  Universitar  »  Proiecte  »  Menaj si mentenanta in hotel

Menaj si mentenanta in hotel

calendar_month 03 Apr 2013, 00:00
Menajul si mententanta in hotel
1. Importanta serviciului in menaj
2. Operatii de efectuare in timpul curateniei intr-o camera/ Fise de procedura privind activitatile menajere
3. Materiale de intretinere si primire in hotel
4. Principiile mentenantei in hotel


Menajul - cazarea, serviciul de baza prioritar al hotelului, presupune, din punct de vedere al clientului un spatiu individual securizat, igienic, functional, comod si placut. Toate acestea conduc la idea ca parte din elementele calitativ superioare ale acestui serviciu ca dimensiune reala a ospitalitatii depind de functia etaj-lenjerie.

Functia etaj-lenjerie
Sarcinile functiei etaj-lenjerie pot fi rezultate de:
  • un personal polyvalent de cazare
  • un personal special subordonat directorului
  • un serviciu separat
  • o societate de subantrepriza speciala

Serviciul de etaj
  • Denumirea de “etaj” consacrata in limbajul de specialitate, provine din limba franceza (arealul de origine al hotelariei moderne)
  • Ea este utilizata cu aceleasi valente in toate limbile de origine latine si are o dubla explicatie: pe de o parte faptul ca cea mai mare suprafata a sectorului este ocupata, in orice unitate hoteliera de spatii de cazare, iar pe de alta parte, aceste spatii de cazare se afla amplasate in mod traditional “la etaj” din motive de secuitate si de respectare a discretiei asupra intimitatii oaspetelui)
  • Din necesitatea de a gospodari spatiile de cazare, de a le menaja si intretine din punct de vedere al curateniei si igienizarii activitatii s-a extins firesc si asupra celorlalte spatii in care hotelul isi desfasoara activitatea.