Proiect Managementul clasei: Un nou inceput
calendar_month 16 Mai 2013, 00:00
Insusi actul predarii-învatarii este un proces relational, iar gestiunea acestor relatii se înscrie în ceea ce unii autori numesc managementul clasei scolare.
Educatia este perceputa ca o functie vitala a societatii, iar scoala drept principala institutie prin care societatea isi perpetueaza existenta. Astfel scoala este un “factor cheie “ al dezvoltarii. De la scoala se asteapta astazi totul : sa ii ajute pe tineri sa cunoasca trecutul si sa inteleaga prezentul, sa ii ajute sa constientizeze si sa isi asume responsabilitatea pentru a se implica in orientarea destinului colectivitatilor catre un viitor dorit. Din acest punct de vedere orice problema cu care se confrunta acest sistem de invatamant trebuie analizata, dezbatuta si trebuie cautate solutii pentru o eventuala ameliorare. Pe aceasta linie se inscriu si problemele de risc de abandon scolar si problemele comportamentale.
Cand este vorba despre absenteismul scolar, initial, elevul lipseste de cateva ori o zi intreaga de la scoala, cautand activitati mai placute: merge prin cafenele, sali de Internet, magazine, parcuri. Principalul risc implicat de acest comportament il reprezinta activitatile pe care le face adolescentul in cadrul grupului: consum de alcool, tutun, chiar droguri. Exista o legatura directa intre elevii care absenteaza frecvent zile intregi de la scoala si cei care adopta diverse activitati delincvente, care pot fi mai placute sau profitabile: consum si trafic de alcool, droguri, furt, prostitutie. De asemenea, absenteismul poate conduce la abandonul scolar, care afecteaza incontestabil intregul viitor al elevului. Absentismul scolar este favorizat de un mediu scolar in care programa cuprinde materii inutile din perspectiva elevului.
De asemenea, stilul pedagogic al majoritatii profesorilor, care au un mod de predare-invatare exigent si mecanic, relatia bazata doar pe autoritate si pe reguli si sanctiuni, competitia scolara, probele de evaluare extrem de dificile, toate favorizeaza dorinta elevului de a protesta si de a scapa. Invers, si un stil pedagogic prea laissez-faire si un mediu scolar permisiv, lipsit de supraveghere, in care absentele nu sunt urmarite si nu atrag dupa sine urmari poate incuraja conduita absenteista.
Noutati




