studentie.ro  »  Universitar  »  Seminarii  »  Conducerea si promovarea vanzarilor

Conducerea si promovarea vanzarilor

calendar_month 09 Iun 2010, 00:00
Dimensionarea si organizarea fortei de vanzare; Formula generala de determinare a numarului necesar de vanzatori ai unei firme este...

In general insa, clientii unei firme sunt impartiti pe mai multe categorii in functie de anumite criterii (de exemplu: dimensiunea lor, zona geografica etc.). in acest caz, calculul numarului de vanzatori se face pe fiecare categorie in parte, iar apoi valorile se insumeaza pentru a obtine numarul total de vanzatori:

Societatea TOY este specializata in distributia jucariilor artizanale pentru copii mici. Produsele pe care ea le comercializeaza se caracterizeaza printr-un bun raport calitate/pret.

in urma rezultatelor promitatoare ale unui studiu de piata, societatea decide sa se lanseze in distributia jucariilor artizanale de calitate din plus.

Ea va consulta pentru a o ajuta in constituirea unei forte de vanzare si va pune la dispozitie urmatoarele informatii:

Cati reprezentanti ar trebui sa angajeze societatea TOY? Cum vor fi repartizati acesti reprezentanti intre diferitele categorii de clientela?

in urma unui anunt aparut in diferite ziare si reviste, societatea TOY a selectionat patru candidati. Pentru a decide care dintre acestia vor fi angajati, fiecare a fost evaluat in functie de zece trasaturi (pe o scala de la 1 la 8). Semnificatia notelor este urmatoarea: