studentie.ro  » universitar » seminarii » Marketing turistic

Marketing turistic

Publicat: 06 Oct 2011 | Vizualizari: 1635

Definitia turismului


Calatoriile si turismul reprezinta, in esenta, o piata pe care se manifesta cererea consumatorilor pentru o mare varietate de produse si servicii. Aceasta piata prezinta un interes deosebit in majoritatea tarilor, interes datorat ritmului sau de crestere si dimensiunilor actuale, potentialului sau de crestere viitoare, contributiei sale la dezvoltarea economica exprimata in termeni de investitii, locuri de munca create si venituri, efectelor sale asupra comunitatilor-gazda precum si impactului asupra mediului inconjurator. Unele din aceste efecte sunt pozitive, altele sunt fara indoiala negative si daunatoare.

Marketingul este un subiect de preocupare majora pentru activitatea de turism intrucât el este principalul instrument de influentare a dimensiunilor si componentelor acestei uriase piete.


Definirea turismului pentru scopurile acestui curs pleaca de la clasificarile de baza adoptate in 1963 si 1968 de OMT si utilizate in majoritatea statelor din lume. Aceasta clasificare utilizeaza drept criterii 1). motivul si 2). durata sejurului (voiajului).

1) Motivul sejurului ne ajuta sa distingem grupurile de calatori care fac si care nu fac parte din categoria turistilor.
a) Nu fac parte din categoria turistilor: muncitori straini, imigrantii, nomazii, refugiatii, pasagerii in tranzit precum si persoanele care presteaza o munca remunerata in spatiul avut in vedere: diplomati, atasati militari, alti membri ai ambasadelor sau consulatelor etc.


b) Fac parte din categoria turistilor persoanele care calatoresc in scopuri cum ar fi: petrecerea timpului liber, recreere, sport, mitinguri, congrese, studii, vizitarea rudelor si a prietenilor, afaceri, motive profesionale, realizarea de tratamente medicale, pelerinaje s.a.m.d.


In categoria turistilor mai sunt inclusi: strainii nonrezidenti, nationalii rezidenti in afara, membrii echipajelor mijloacelor de transport strainecare apeleaza la serviciile de cazare si masa din locul respectiv precum si vizitatorii de scurta durata.


 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 

Jobs

Firma: ALGIDA CENTER SRL
Nivel cariera: 2 - 3 ani
Tipul postului: Full-time
Oras: Ilfov
Perioada de valabilitate: 2023-02-07 00:00:00 - 2023-02-20 00:00:00