Tutorial Conceptul de marketing - notiuni specifice
calendar_month 27 Ian 2010, 00:00
Termenul de marketing provine de la conceptul de origine anglo-saxona “to market” (a comercializa) sau “market” (piata). Profesorul Ph. Kotler a oferit in anul 1995, urmatoarea definitie: “Marketingul reprezinta un proces social si managerial prin care grupurile si indivizii obtin ceea ce doresc si au nevoie, prin creearea si schimbul de produse sau valori, cu alte grupuri sau indivizi independenti”.

De asemenea, profesorul Kotler considera ca “obiectivul marketingului este acela de a face vanzarea de prisos. Scopul principal este de a cunoaste si de a intelege clientul atat de bine, incat produsul sau serviciul respectiv sa se armonizeze cu nevolie acestuia in asemenea masura, incat vanzarea bunului sa fi de la sine inteleasa”.

Nevoile umane se afla la baza conceptului de marketing. Oameni dispun de o gama diferita de nevoi: nevoi fizice (de baza – hrana, imbracaminte,caldura), nevoi sociale (de identitate, afectiune) si nevoi personale(de cunoastere, de exprimare).

Daca nevoile nu sunt satisfacute, in functie de nivelul de dezvoltare a societatilor umane, membrii societatii vor reactiona diferit: in sosietatile dezvoltate, se vor crea bunuri pentru satisfacera tuuturor nevoilor; pe cand in cele mai putin dezvoltate, se va incerca reducerea nevoilor, dorintelor si satisfacerea acestorain masura posibilitatilor. Astfel, oamenii doresc sa aleaga produsele care le ofera satisfactia cea mai mare, iar cand aceasta este insotita si de capacitatea de plata, respectiv puterea de cumparare, dorintele se transforma in cereri.